Türkiye’nin En Gelişmiş İller Sıralaması
Beşincisi Gerçekleştirilen Ve İki Yılda Tamamlanan Araştırma Sonucuna Göre, En Gelişmiş İlin İzmir Olduğu Tespit Edildi. İzmir’i Ankara Ve Eskişehir Takip Etti.İstanbul İse 81 İl arasında Ancak 6′ncı Sırada Yer Alabildi.
Araştırmada, Hakkari En Geri Kalmış İl Olarak Tespit Edildi.Araştırmaya Göre İllerin Gelişmişlik Sıralaması Şöyle;
Araştırmada, Hakkari En Geri Kalmış İl Olarak Tespit Edildi.Araştırmaya Göre İllerin Gelişmişlik Sıralaması Şöyle;
Türkiye illere göre nüfus yoğunluğu ve gelişmişlik sıralamasına buradan ulaşabilirsiniz: http://nethane.net/her-telden/turkiye-illere-gore-nufus-yogunlugu-ve-gelismislik-siralamasi.html
1. izmir,
2. ankara.
3. eskişehir,
4. bursa,
5. kocaeli,
6. istanbul,
7. çanakkale,
8. denizli,
9 .ısparta,
10. muğla,
11. edirne,
12. manisa,
13. antalya,
14. bolu,
15. tekirdağ,
16. balıkesir,
17. kayseri,
18. trabzon,
19 yalova,
20. kırklareli,
21. samsun,
22. bilecik,
23. sakarya,
24. zonguldak,
25. adana,
26. kırıkkale,
27. aydın,
28. burdur,
29. kütahya,
30. malatya,
31. konya,
32. elazığ,
33. içel,
34. karabük,
35. afyonkarahisar,
36 tunceli,
37. kastamonu,
38. rize,
39. sivas,
40. düzce,
41. gaziantep,
42. karaman,
43. erzurum,
44. uşak,
45. artvin,
46. kahramanmaraş,
47. kırşehir,
48. çankırı,
49. erzincan,
50. nevşehir,
51. amasya,
52. hatay,
53. bartın,
54. çorum,
55. ordu.
56. giresun,
57. niğde,
58. aksaray,
59. tokat,
60. osmaniye,
61. kilis,
62. gümüşhane,
63. yozgat,
64. sinop,
65. diyarbakır,
66. ardahan,
67. şanlıurfa,
68. kars,
69. bayburt,
70. van,
71. batman,
72. siirt,
73. mardin,
74. şırnak,
75. adıyaman,
76. bitlis,
77. muş,
78. bingöl,
79. iğdır,
80. ağrı,
81. hakkari.
2. ankara.
3. eskişehir,
4. bursa,
5. kocaeli,
6. istanbul,
7. çanakkale,
8. denizli,
9 .ısparta,
10. muğla,
11. edirne,
12. manisa,
13. antalya,
14. bolu,
15. tekirdağ,
16. balıkesir,
17. kayseri,
18. trabzon,
19 yalova,
20. kırklareli,
21. samsun,
22. bilecik,
23. sakarya,
24. zonguldak,
25. adana,
26. kırıkkale,
27. aydın,
28. burdur,
29. kütahya,
30. malatya,
31. konya,
32. elazığ,
33. içel,
34. karabük,
35. afyonkarahisar,
36 tunceli,
37. kastamonu,
38. rize,
39. sivas,
40. düzce,
41. gaziantep,
42. karaman,
43. erzurum,
44. uşak,
45. artvin,
46. kahramanmaraş,
47. kırşehir,
48. çankırı,
49. erzincan,
50. nevşehir,
51. amasya,
52. hatay,
53. bartın,
54. çorum,
55. ordu.
56. giresun,
57. niğde,
58. aksaray,
59. tokat,
60. osmaniye,
61. kilis,
62. gümüşhane,
63. yozgat,
64. sinop,
65. diyarbakır,
66. ardahan,
67. şanlıurfa,
68. kars,
69. bayburt,
70. van,
71. batman,
72. siirt,
73. mardin,
74. şırnak,
75. adıyaman,
76. bitlis,
77. muş,
78. bingöl,
79. iğdır,
80. ağrı,
81. hakkari.
Alıntı:
| İllerin gelişmişlik ortalamalarının belirlenmesinde şu veriler kullanıldı: ”Nüfus, yüzölçümü, okur-yazar oranı, okullaşma oranı, kişi başına Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH), kentleşme oranı, il doğumlu olanlar/il nüfusu, ortalama hane halkı büyüklüğü, nüfus yoğunluğu, doğurganlık hızı, bebek ölüm hızı, kadın başına düşen çocuk oranı, öğretmen başına öğrenci oranı, yüksek öğretimdeki öğrenci sayısı, yatak başına düşen hasta sayısı, doktor başına hasta sayısı, işsizlerin işgücüne oranı, toplam suç sayısının nüfusa oranı, sanayi sektöründe çalışan nüfus, kişi başına yıllık elektrik tüketimi, kişi başına yıllık su tüketimi, GSYİH gelişme hızı, merkez ilçelerin gelişmişlik sıralaması.” |


04 Haziran 2010 saat 22:10
21 Haziran 2010 saat 20:15
hep güneydoğu ve doğu illerini son sıralara koymuşsunuz halbuki antep ,erzurum,urfa,diyarbakır birçok ilden daha gelişmiş ben kastamonuda yaşıyorum antep bile kastamonudan sonra gelmiş ilginç bir durum tamamen doğu batı ayrımım yapmışsınız yazıklar olsun
22 Haziran 2010 saat 10:03
Urfalı arkadaşım lütfen SAÇMALAYIN! Sıralamayı biz kendi kafamıza göre yapmadık. Biz asla doğu-batı ayrımı yapmıyoruz. Biz bir şehit verdiğimizde vatan sağolsun diyoruz, batı sağolsun demiyoruz !
08 Ağustos 2010 saat 09:54
bunun şehitlikle ne alakası var
08 Ağustos 2010 saat 09:55
bunu şehitlikle ne alakası var
13 Ağustos 2010 saat 14:14
kesinlikle hata var.antep türkiyenin gelişmiş şehirlerinden birisi kesinlikle 41.olamaz.gerek altyapı gerekse sanayi ve turizm bakımınfdan çok gelişmiş bir yer
18 Ağustos 2010 saat 13:53
BENCE MALATYA NIN DAHA BİLİNMEYEN BİRÇOK GÜZELLİĞİ VAR MALATYA NIN O 2 ÖNCEKİ DURUMUNU GÖZ ÖNÜNE ALMADAN BU SIRALAMAYI YAPIN MALATYA YA ŞUAN BEYLERDERESİ VİYADÜĞÜ DÜNYANIN GÖRÜNÜM BAKIMINDAN 20. SIRADA ONDAN SONRA SÜMERPARK MALATYA PARK 2 KM YE YAKIN ÇEYREYOLU ALT GEÇİDİ DOĞU ÇEVREYOLU YOLU NU 3 ŞERİDE ÇIKARARAK VE BATI YOLU GENİŞLETİLMESİYLE TRAFİK KONUSUNDA RAHATA KAVUŞTU VE AYRICA MALATYA MERKEZE BİRÇOK ÇEVRE DÜZENLEMESİ YAPILARAK BİRÇOK PARK VE OTURMA YERLERİ YAPILDI…………GERÇEKTEN ÇOK GELİŞME VAR……………….
05 Eylül 2010 saat 23:59
Burdur Doğru sevindim 28,yiz.. Ben D.bakırda antepide mardinide Konyayı da denizliyide maraşıda.şırnağıda vanıda gömüş bir kişiyim..
Sıralada antepe haksızlık yapmışlar ilk 30da olması lazım urfa ise ilk 40da olması lazım..
Güneydoğuya ayrımcalık yapılmamıştır. Gerçekler yapılmış.. Ben d.bakırda mardin de antepte şırnakta ağrıda 2 şer yıl kalmış kişiyim.. Bunlar doğru.
Bunlar alt yapı ekonomik durum. Yollar temizlik. Sanayii Şimdi urfanın neyi var.. Yeni yeni gelişiyor.. Küçük iller ön planda bakması kolay yollar ve alt yapılar tamamlanmış olduğundan.. Denizli son 5 yılda geleceği planladı. Alt yapı sanayi iiyi değildi ama belediye başkanı yaptırdı.. Doğuda Bdp çıktığından bişey yaptıramıyorlar.. Ama gerçekten antepe haksızlık yapmışlar.. Doğunun paris sıralaması 1.Antep 2.Malatya 3.Elazığ 4.Urfa 5. Mardin. 6.Batman diğerlerini saymaya gerek yok… Antepi malatyayı elazığı doğudan saymak istemezdim ama haritada oradalar.. Ayrımcalık yok… İyi günler.. 05,09,2010 ..
19 Eylül 2010 saat 16:10
bence sıralama gayet normal ben konyalıyım yüz ölçümümüz çok büyük 31 ilçe 3 milyon nufus var sıralamada şehir merkezleri baz alınsaydı ilk 10 da olurduk küçük iller nufus ve yüzölçümü bakımından şanslı hizmet daha kolay veriliyor
25 Ekim 2010 saat 20:15
arkadaşlar asıl erzuruma yapılan haksızlık şuanda bizim ilk 30 da olmamız lazım bir olimpiyat şehri olarak TÜRKİYE deki en gelişmiş illerdeniz doğunun en gelişmiş iliyiz sağlıkta erzurum ilk 10 un içersinde lütfen bunu yapmayın doğu-batı ayrımı göze batıyor… Adana denizliden dahamı geri kalmış yapmayın adana olmasa tekstil biter çok yanlış sıralama
06 Aralık 2010 saat 04:08
bu sıralamayı yapan arkadaş tombala çekmiş heralde hangi il çıkarsa antep türkiyenin 6. büyük şehri sanayiside 9. sırada geliyor önüne geç de saygı duy
06 Aralık 2010 saat 17:31
VALLA BANA KALSA BENDE ELAZIĞI 1. SIRAYA KOYACAĞIM AMA NE YAPALIM 32. DEYİZ. MALATYALILAT ÖVÜYORDA MALATYAYI ÇEVRE YOLU DEDİKLERİ IŞIKLI OLAN ŞEHRİN İÇİNDEN GEÇEN YOLA DİYORLAR ELAZIĞ ÇEVRE YOLUNU BU YIL AÇTI 3 ŞERİTLİ AMA İLİN GÜNEYİNDEN ŞEHRE GİRMEDEN DUBLE YOL OLARAK GEÇİYORLAR …. YANİ KOFİKLER O KADARDA KAPTIRMAYIN KENDİNİZİ…
08 Aralık 2010 saat 18:35
10 Aralık 2010 saat 16:17
bu gelişimi hiç beyenmedim yalan attmışlar buna yapan kesin izmirli sen istanbual bügün git sonra 1 ay sonra git bakayım gidecegin yeri bulacanmı çünkü istanbul dünyanın 6sırasında olmasın ben sakaryalıyım çanakkalenin yerinde bence sakarya var o yanlışı düzeltirseniz sevinirim
12 Aralık 2010 saat 16:50
erzurum 43. sırada çok şaşırdım 60-70 bandında olması lazım bu ilin ne belediyesi iş yapmış ne de halkı zaten halk aşırı şekilde yobaz(herkes için değil) buraya üniversite oyunlarının verilmesinin tek nedeni kar tipinden dolayıdır arkadaşım atma erzurum gelişmiş falan diye daha şehirde altyapı yeni yeni yapılmaya başlamış esnaf zaten tamammen yobaz bir ürün sor ve alma veya bişey sor tamam artık..
12 Aralık 2010 saat 20:21
ekiekieki erzurum mu? hala 1 tane caddesi var değilmi? Mecburiyet caddesi ::):):)
12 Aralık 2010 saat 20:22
bu arada izmir i kim 1. sıraya yazdıysa ya izmir i hiç görmemiş ya da gelişimden anladığı çookkkkk farklı bişey:):)))))
20 Aralık 2010 saat 13:51
birde diyarbakır büyükşehir olmasın a rağmn minik şhir olan sinop onu gçmiş
20 Aralık 2010 saat 13:53
gçememiş
22 Aralık 2010 saat 15:43
amasya çevresine göre iyi
25 Ocak 2011 saat 21:58
BU SAYFAMIN SAHİBİ TAM MİLLİYETÇİ FAŞİSTT..DOĞU İLLERİNİ HEP SON SIRAYA KOYMUŞŞ….
NEYSE ZATEN BİZ HANGİ İLİN GELİŞMİŞ YADA GELİŞMEMİŞ OLDUĞUNU ŞU SAYFANIN SAHİBİNDEN DAHA İYİ BİLİYORUZZZ
BATMANDAN SAYGILAR SELAMLAR
25 Ocak 2011 saat 22:31
yaa uşak 44. olamaz ki
28 Ocak 2011 saat 23:02
arkadaşlar ilk 5 ili sayıyorum ; istanbul ankara kocaeli adana bursa izmir başka şeyi tartışmayalım…. bakın adam boşuna nasıl hesaplandığını yazmamış oraya… bir yol yapmakala 2 ışık koymakla bi viyadük yapmakla olmaz bu iş… hizmet 2 çiçek dikmekle olmuyor bakın sanayileşmeyle kişi başı gelirle vs ile bahsediyor vatandaş… doğuda biçok ili gezdim sanırım bu arkadaşlar bu saydığım illeri hiç gezmediler. her ilde güzel şeyler yapılıyodur ama kıskanmayın lütfen…
08 Şubat 2011 saat 00:54
cok ilginc gercekden daha gecen söylendi haberlede son 10 yilda türkiyenin en gelismis en zengin ili Kayseridir diye
16 Şubat 2011 saat 11:59
nasıl ağrı 80. yaw ağrıda herşey war bu kadarda beklemezdim
01 Mart 2011 saat 22:15
ne kadar gereksiz konuşan var ya Eskişehir’e basında örnek alsın il belediyeleriniz bu arada bu sıralama yapılırken nelerin baz alındığı il sıralamalarının altında yer alıyor.Lütfen saçmalamayın..
17 Mart 2011 saat 10:25
walla çok büyük haksızlık yapılmışş şu anda gelin bir G.antep e bakın türkiyenin en büyük parkı,hayvanat bahçesi ,en eski yerleşim yeri .türkiye nin ilk ve tek gezegenevi türkiyenin en büyük tam olimpik yüzme havuzu ,tramwayı türkiyenin en büyük 5. organize sanayisi en kalabalık 5 ili GAZİANTEPPP DAHA NE SAYİM SİZEEEEEE
22 Mart 2011 saat 21:38
hehe 4.ü sıradayız
01 Nisan 2011 saat 23:48
bunların hepsi yalan antep 6. sırada
21 Nisan 2011 saat 15:41
bir kere kesinlikle kayseri denizli ve kocaeliye 1000 basar
21 Nisan 2011 saat 15:45
sahin arkadaşımızı destekliyorum
26 Nisan 2011 saat 12:37
Selam arkadaşlar! Ben gecen yay Azerbaycandan Türkiyeye geldim ve 15 ili gezip dolaşdım! Cok güzel bir ülke! Amma kimlerse küsmesin! Türkiyenin en güzel şehri Bursadır! En gelişmişi ise İzmirdir! Kendimi Avrupadakı gibi hiss etdim! Ankara da bir kaç gün gezip dolaşdım, Ne Londra ne Paris Ne Madrit ne Moskova ne Berlin ne Roma ne başkalarıyla bir sıraya koyulamaz! Çok üzücüdür! Türkiyenin Başkenti böyle olmamalı! Ankarada çok sıkıldım! Bir dünya şehri kesinlikle olamaz!
26 Nisan 2011 saat 15:23
kocaeli yea D:
26 Nisan 2011 saat 15:27
arkadaşlar kmse ilini övmesin kocaeli türkiyenin sanayisinin %70 ini oluşturuyor ulaşım imkanı öok gelişmiş hastaneler flan dolu hiçbir eksik yok gelin bir gezin kocaelide tarihini bi okuyun ona göre konuşun. ve 5.sıradayız yea
02 Mayıs 2011 saat 08:13
kardeşler karadeniz niye konuşulmuyo.karadenizin parisi de SAMSUNDUR..siz bi gelin bi de bu tarafları görün…belki yüz ölçüm olarak üç yda dört il bizi geçer ama..gelişmişlik olarak on numarayız..heryeri görmeden yorum yapmayın..:x
09 Mayıs 2011 saat 12:08
hepsi yalan bence………
10 Mayıs 2011 saat 16:06
yaaa çok komik daha büyükşehir bile olmamış olan MALATYA nasıl oluyorsa ERZURUMUN ÖNÜNE GEÇİYOR KESİNLİKLE HATA VAR GÜLMEKTEN ÖLÜYORUM YAW MALATYA HAHAHAHA!!!!!!!!:P
10 Mayıs 2011 saat 16:10
TABİKİ KARDEŞ BİZ MALATYALIYIZ AMA ERZURUM ESKİŞEHİRLE,KONYAYLA,KAYSERİYLE RAKİP BİR ŞEHİR BİZ KİM ERZURUM KİM ERZURUM SÜPER BİR ŞEHİR MALATYA İSE ÇOK KÖTÜ DEMEYELİM AMA ERZURUMUN YARISININ YARISININ YARISININ YARISININ YARISININ YARISI KADAR BİLE ANCA EDER ETMEZ GÜLMEKTE HAKLISIN
11 Mayıs 2011 saat 09:24
vay arkadaş millet neyin tantanasını yapıyor ya (: başka dert kalmadı sanki şu iyi bu iyi diye (: zor zor bu insanları anlamak zor.
13 Mayıs 2011 saat 17:59
arkadaşlar sakarya nasıl 23. yhaa en büyük 5. veya 6. olması lazım
15 Mayıs 2011 saat 18:44
doğru izmir çünkü chp nin kalesi
15 Mayıs 2011 saat 18:47
ve şuda bir gerçek samsunda yaşıyo bilede olsam trabzon samsundan daha gelişmiş bir il.
ve bu sıralama tam doğru bir sıralama.
19 Mayıs 2011 saat 16:18
ya arkadaşlar yorumları üşünmedim okudum herkes kendi yaşadığı şehrin gelişmiş olduğunu ve herşeyin olduğunu söyler burdaki kriterler farklı. Ben izmirliyim ama bir çok şehri gezdim istanbul dışında izmir bir metropol şehri fakat çok fazla gelişmiş bir şehir değil kabul ediyorum ama. Baktığınızda alışveriş-tekstil-sanayi-ulaşım-eğitim-turizm vs. konularda ileride olduğu için listede 1. sırada izmirdeki ulaşım türkiyenin hiç bir ilinde yok ne ankarada nede istanbulda var. Ama sıralama doğru farklı kriterler var hepsinin ortalamasında izmirin 1. olması normal. Ama gelin görünkü izmir türkiyenin en büyük köyü
20 Mayıs 2011 saat 00:38
Bu sıralama kesinlikle yanlış. ben malatyalıyım ve malatya doğunun en büyük şehri, doğudan bile sayılmaması gerek çünkü batıdaki birçok ilden daha iyi durumda. erzurum büyükşehir olabilir ama ekonomisi ve gelişmişliği ile malatyayı geçebilecek bir şehir değil.doğuda ve güneydoğuda bulunan gaziantep ve malatya illeri daha ön sıralarda yer almalı.malatya abartısız en gelişmiş iller içinde ilk 20 e girmeliydi.malatya türkiyede sağlık alanında kendi kendine yeten ender şehirlerden. doğunun, güneydoğunun ve karadenizin en büyük üniversite hastanesi ilimizde bulunan TURGUT ÖZAL TIP MERKEZİdir ve inönü üniversiteside eğitimi ile kendini kanıtlamış bir üniversitedir.kayısı ile ülke ekonomisine milyon dolarlar kazandıran malatya tekstilde de çok onemli bir noktada bulunmaktadır. anlatılmaz yaşanır gelin ve görün.sayın elazığlılar ve erzurumlular sizin neleriniz var ben söyleyeyim: erzurumunun 9 ay süren kara kışı var, elazığın da sadece çevre yolu var gider gelir o yola bakarsınız
26 Mayıs 2011 saat 20:11
plakaya mı denk getirdiniz bizi 46′ya denk gelmiş. biz 13.yüz bu anket tamamen yanlış.
27 Mayıs 2011 saat 09:36
ya mesleğim gereği çok fazla geziyorum ama bu liste de bayağı ilginçlikler var…
yani şanlıurfa kahramanmaraş gaziantep bi kere ilk 20lerde olması gerekir.
kayseri ilk 10 içinde kesin olması gerekir.mersin 33.olmuş peh.. bilecik dediğin yer avuç içi kadar ilçesi dahi daha büyük in cin top oynar yukarılarda…
halk işşizlikten kırılmakta ne alaka dicem de neyse hadi
08 Haziran 2011 saat 11:57
ulan istanbulun birde oplması lazım
08 Haziran 2011 saat 11:59
65. sıradayız
09 Haziran 2011 saat 10:04
ya bu çok saçma bir istatistik,G.Antep 41. sırada ben de dünya ekonomi dergisinden aldığım bilgiyle dünyada en fazla ekonomisi büyüyen 8. il bırakın türkiyeyi dünyada ekonomide büyüyen 8. il bu saçma anketi yapanlarda ne amaçla yapmışlar anlamış değilim.
14 Haziran 2011 saat 15:31
ne alakası var kim memleketinde duruyorki birde izmirde veya istanbulda duran vatandaşlar nerelerden oraya gelip oraları kalkındırmışlar ona bakın lütfen bu veriler tamamen saçmalık
18 Haziran 2011 saat 13:07
doğru ama yinede izmir istanbuldan daha gelişmiş çünkü iyi bir yerel yönetimi var. insan birbirine çok saygılı sokakları çok temiz. denizi çok temiz. istanbul un denizi çok kirli hemde istanbulda fakir insanlar çok var.
20 Temmuz 2011 saat 13:57
Arkadaşlar Karabükte bence 34 deilde 25 falan olaması gerekirdi çünkü karabük aşırı büyüyor Karabük belediye başkanı karabükte bir devir yarattı
zaten demir-çelikte karabük tartışmasız en iyi il
24 Temmuz 2011 saat 06:29
Butun iller ilk 20 de olursa ordaki iller nereye gidecek tahmin edemeyeceginiz kadar cok kriter yer aliyor bu listelr olustururken…
31 Temmuz 2011 saat 15:32
çok saçma konya türkiyenin engelişmiş 5 ilinden biri olması gerekirken 31.sırada ne işi var konyazonguldaktan kötümü akıl var mantık var
03 Ağustos 2011 saat 22:53
çok büyük hata var türkiyede en gelişmiş şehirlerden biri de ORDU dur. ORDU 55. olamaz imkansız………………………………………………….
14 Ağustos 2011 saat 19:39
ulan şanlıurfa türkiyenin 9.büyük şehri ama neyazıkki 67. sıradayız yazıklar olsun size
14 Ağustos 2011 saat 19:40
urfalıyam
20 Ağustos 2011 saat 16:12
BİR ŞEY ÇOK KOMİĞİME GİTTİ MALATYANIN ERZURUMU VE ELAZIĞI KISKANMASI BAKIYORUM ÜNİVERSİTE OLARAK İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ TÜRKİYEDEKİ 125 ÜNİVERSİTE ARASINDA 25.SIRADAYDI BU YIL 27.SIRAYA DÜŞTÜ ELAZIĞ FIRAT ÜNİVERSİTESİ 21.SIRADAN 19.SIRAYA YÜKSELDİ ERZURUM ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ YANİ DOĞUNUN OXFORDU 9.SIR NEYSE ADAN 7.SIRAYA YÜKSELDİ BEN ELAZIĞLIYIM MALATYADAN GELİŞMİŞ OLDUĞUMUZU BİLİYORUM AMA ERZURUMDA BİZDEN GELİŞMİŞ ONU BİLİYORUM MALATYA KAFAYI TAKMIŞ GAKKOŞLUĞUMUZA TAKMIŞ KAFAYI DADAŞLIĞA MALATYALI KOFİKLER SİZİN ÖNEMLİ BİR SOYUNUZ YOKKİ SİZ MERT DEĞİL SİNİZ YİĞİT DEĞİLSİNİZ BİZ YİĞİTİZ GAKKOŞUZ ERZURUM DADAŞI İSE MERT YİĞİT CESUR DERTTAŞ BİR KİŞİDİR BEN ŞAHSEN ELAZIĞLI OLARAK ERZURUMU ÇOK SEVİYORUM NEDEN Mİ?ADAMLARDA HAİNLİK YOK KENDİ HALLERİNDELER MALATYAYA BAKIYORUM ELAZIĞ SPOR LİG DÜŞTÜ HEMEN CADDELERDE TABUTLARLA GEZDİLER ÜSTÜNE ELZIĞSPOR BAYRAĞI ÇEKTİLER HER NEYSE BİR MALATYALI DA ÜSTTE YORUM YAPMIŞ ERZURUM 2011 DÜNYA ÜNİVERSİTELER ARASI KIŞ OLİMPİYATLARINI KAR VAR DİYE KAZANDI HAYIR SIRF KAR DEĞİL AMERİCALI ADAMLAR GELDİLER ŞEHRİN ALT YAPISINA BAKTILAR HASTANE ULAŞIM ÖZELLİKLE HASTANE VE OTEL HASTANE OLARAK KAZANDIK SPORCULARA BİŞE OLSA 3 ADET HELİKOPTER VAR ONDAN SONRA OTELLERE BAKTILAR PALANDKEN DAĞINDA 4 ADET 5 YILDIZLI OTEL VAR 7 ADET DAHA YAPILIYOR 5 YILDIZLI OTEL ONDAN SONRA ÜNİVERSİTEYE BAKTILAR ÇOK KÖKLÜ BİR ÜNİVERSİTE KURULUŞ YILI 1957 BAKTILAR YURTLARDA YAPILIYOR EE GELEN KİŞİLER RAHAT EDECEK ULAŞIMA BAKTILAR EN İYİ SIFIR OTOBÜSLER 6 ADET KÖRÜKLÜ MERCEDES OTOBÜSLER VAR TANESİ 800 MİLYAR ERZURUMU KABUL ETTİLER.BEN ERZURUMLUYUM DEMİN ELAZIĞLIYIM YAZMIŞTIM AMA ELAZIĞI ÇOK SEVİYORUM HER NEYSE TÜRKİYENİN İLK ATLAMA KULESİ ERZURUMDA DÜNYADA 2. SIRADA AVRUPADA 1.SIRADA 2 ADET BUZ HOKEY SALONU 2 ADET CURLİNG SALONU 1 ADET ARTİSTLİK PATİNAJ SALONU PALANDÖKEN DAĞI KAYAK MERKEZİ GİBİ KANDİLLİ KAYAK MERKEZİ VE KONAKLI KAYAK MERKEZİ MALATYADA 1 ADET BİLE KAYAK MERKEZİ YOKKEN ERZURUMDA 3 ADET VAR STADYUM CEMAL GÜRSEL STADYUMU 27.KİŞİLİK STAD VE ERZURUM KAZANDI GELEN 4 ADET SPORCU VE 12.000 E YAKIN İZLEYİCİ ERZRUMA HAYRAN KALDI TAM 58 ÜLKEDEN SPORCU VE İZLEYİCİ GELDİ YUNANİSATN BAŞBAKANI VE RECEP TAYYİP ERDOĞANI AYNI ANDA MİSAFİR ETTİK DAĞDA 1 GECE KALDILAR KIŞ OLİMPİYATLARI AÇILIŞINDA ABDULLAH GÜL RECEP TAYYİP ERDOĞAN YUNANİSTAN BAŞBAKANI AYNI ANDA ORDAYDILAR DÜNYAYI AĞIRLADIK MALATYA TAKIMIŞ KAFAYI KAYSIYA IĞDIR KAYSISI SİZE BİN BASAR ERZURUMUN İSE BİR ŞEYİ YOK DİYE SEVİNME BİZİM PATAESİMİZ LAYS FABRİKASINA GÖNDERİLİYOR HASANKALE VE AŞKALE İLÇESİNİN BUĞDAYLARI ETİ FABRİKASINDA LAHANAMIZ TÜRKİYEDEKİ EN SEVİLEN LAHANA SALATAMIZ TA AZARBEYCANA İRANA SURİYEYE İHRAÇ EDİLİYOR.MALATYALI SEN 1 HAFTALIĞINA ERZURUMA GEL GEZDİRİM SENİ GÖR BAK ERZURUMU TABİ ODA 1 HAFTAYA BİTERSE ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ OLMA TARİHİ 1993 MALATYA İSE HALENDAHA OLAMADI TÜRKİYEDEKİ 16 BÜYÜKŞEHİR ARASINDA 14.SIRADAYIZ YUKARIDAKİ ANKET TAMAMIYLA YALAN ELAZIĞ SENDEN GELİŞMİŞ ERZURUM SENDEN GELİŞMİŞ AMA SENDEN GERİDELER KOSKOCA KONYA SENDEN GELİŞMİŞ AMA SENDE N GERİD EYALAN BU ANKET. KOFİKLER AYNEN ŞUNA BENZER=8-O
8-O
20 Ağustos 2011 saat 16:16
YUKARIDA 4 ADET SPORCU YAZMIŞIM ONU YANLIŞ YAZDIMM TAM 4.000 E YAKIN SPORCU GELDİ ERZURUMA
21 Ağustos 2011 saat 11:04
bunu kim yaptıysa saçmalamış.bi kere antep 6. olmalı
21 Ağustos 2011 saat 20:14
tabiki ben erzurumluyum erzurum 43.sırada erzurumun kesinlikle ilk 20 içerisinde bulunması gerekiyor malatya bizi geçmiş peh peh peh malatya gazi antebi geçmiş peh peh peh antebin ilk 10 içerisinde bulunduğunu herkes biliyor antebin 6.sırada yer alması lazım çok saçma malatya konyayı bile geçmiş peh peh peh daha büyükşehir bile olamamış malatya huhahahu
05 Eylül 2011 saat 03:37
güldürmeyin beni o listeyle beraber vana gelin bide 70 koymuşlar van doğu anadolunun erzurumdan sonra en gelişmiş kentidir ve büyük şehir olma aşamasındadır
karaman bile 40 larda ben burda okuyorum van buraya hem altyazpı hem ulaşım 10 basar çok yanlı olmuş
09 Eylül 2011 saat 13:33
böle sacxmalık olmaz kayseri 17 sırada kayserinin ilk 9 da ….
19 Aralık 2011 saat 14:12
16 tane büyükşehir var bunlar ilk 16da olması lazım haklısınız gaziantepin sırası yanlış ve mersininde ben kocaelide yaşıyorum kocaelinin sayısı doğru kayseri kocaeli ye bin basamaz arkadaşımızı uyaralım
19 Aralık 2011 saat 14:14
herkese merhaba kocaeli gerçekten gelişmiş haklısın adını selam yazan arkadaş
19 Aralık 2011 saat 14:16
kocaelinin sırası doğru 16 büyükşehir var bunlar ilk 16da olması lazım ama gaziantep kayseri ve mersin yanlış sırada ben kocaelide oturuyorum burası çok gelişmiş
12 Ocak 2012 saat 21:33
Erzurum hakkında “yobaz” tiplemesi yapan arkadaş biz senin ilerici dediğin yörelerinde ne kadar ne olduğunu biliyoruz. Biz bunun daniskasını İstanbul tahtakele piyasasında gördük.Muhakkak başka yörelerdede tasvip etmediğimiz sözüm ona böyle tiplerde vardır. Kaldı ki o sizin dediğiniz tipler çok seneler öncesinin müstesna tiplerdir.Dolayısıyla münferit olayları topluma teşmil ederek bir yörenin etik değerleri hakkında daha dikkatli ifadeler kullanalım. Önemli olan hakka hakikata uymaktır. Profosyellik yapıp insanları aldatmak değildir.
16 Ocak 2012 saat 10:10
van birkere çok gelişmiş bir il bu doğru bir sıralama değil gelin bakın güzelliklerine sonre konuşursunuz
16 Ocak 2012 saat 10:37
van çok güzel bir il ve çok gelişmiş bence bu sıralama doğru değil gelin bakın sonra konuşursunuz
16 Ocak 2012 saat 10:38
van çok güzel bir il ve çok gelişmiş bence bu sıralama doğru değil
16 Ocak 2012 saat 10:42
valla van çok güzel ve çok gelişmiş önce gelin bakın görürsünüz ne kadar güzelliği olduğunu gelseniz görseniz en gelişmiş il bura dersiniz bence bu sıralama doğru değil van en az ilk 10 a GİRER
17 Ocak 2012 saat 11:48
burdurlu kardeşim sen vana gelmişsin ama ilk 6 da vanı saymamışsın ama van çok güzel bir il ben orda oturdum gerçekten güzel zaten van doğunun incisi bence van ilk 6 da olmalı
27 Ocak 2012 saat 16:16
bakıyorum da malatyamızı kıskanan çok ama geçekler değişmez batılı bir arkadaşımz tarafsız olarak gerçekleri söyledi 1. g.antep 2. ise malatya dedi diğerlerini de saymaya gerek bile duymadı hatta g.antep ve malatyanın batıdaki bir çok ili de geçtiğini söyledi elazığ =deli çünkü deli hastanesi var biz malatyalılara kofik diyorlar halbuki malatyalılar o kadar aklı başındaki 2 tane cumhurbaşkanı cıkarmış yegane şehir siz akıllılar neyiniz var
31 Ocak 2012 saat 11:43
doğu ve güneydoğunun illeri en son sıradalar doğu batı ayrımı yapmasanız olmaz yani yazıklar olsun şanlıurfa antep diyarbakır illeri ensonda olması büyük bir utançtır lütfen ayrım yapmayın
31 Ocak 2012 saat 11:45
şanlıurfa 8.sırada olmalı büyükşehir olmasına rağmen enson sırada
15 Şubat 2012 saat 21:50
ERZURUM DOĞUNUN EN GELİŞMİŞ ŞEHRİDİR..BUNU RECEP TAYYİP ERDOĞAN BELİRTMİŞTİR.ÜNİVERSİTEMİZ TÜRKİYEDE 125 ÜNİ ARASINDA 9.SIRADAYDI SON 2 SENEDİR 7.SIRAYA YÜKSELDİ İZMİR 9 EYLÜL ÜNİVERSİTESİNDEN BİLE DAHA GELİŞMİŞİZ KURULUŞ YILI 1957 CUMHURİYETİN EN KÖKLÜ ÜNİVERSİTELERİNDEN BİRİDİ.GELİŞMİŞLİK OLARAK 7.SIRADA KAMPÜS BÜYÜKLÜĞÜ BAKIMINDAN 3.SIRADAYIZ KİMYA ALANINDA ODTÜ İLE EŞİT SIRADAYIZ DİŞ HEKİMLİĞİ BÖLÜMÜNDE TÜRKİYE 1.YİZ BÖBREK NAKLİNDE TÜRKİYE İKİNCİSİYİZ.HASTANELERİMİZ BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ DOĞUNUN EN İLERİ TEKNOLOJİLERİ İLE DONATILMIŞTIR.BÖLGE EĞİTİM HASTANESİNİN YANINA ŞİMDİDE KAMPÜS HASTANESİ YAPILMAKTADIR.TÜRKİYENİN İLK KAMPÜS HASTANESİ ERZURUM’DA KURULMAKTADIR.2 HASTANE ARASINDA YÜRÜYEN YOL YAPILMAKTA OLUP BU HASTANE DOĞUYA,GÜNEYDOĞUYAİKARADENİZE HİZMET EDECEKTİR.GAP DİYARBAKIRDADIR.DOĞU ANADOLU PROJESİ DAP ERZURUM’DADIR TURİZM DE ÇOK GELİŞMİŞ OLAN ERZURUM’A NEDEN TURİST ÇOK GELİYOR İLK OLARAK SADECE ŞEHİR MERKEZİNDE 485 ADET TARİHİ ESER BULUNMAKTADIR.DÜNYANIN 3.BÜYÜK ŞELALESİ ERZURUM’DADIR RAFTİNG SPORLARI ERZURUMDA DAĞCILIK ERZURUMDA VE ÖZELLİKLE KAYAK DENİLDİMİ İLK AKLA GELEN ŞEHİR ERZURUMDUR DÜNYANIN EN UZUN KAYAK PİSTİNE SAHİP OLAN ERZURUMDA SIRF PALANDÖKEN DAĞINDA 6 ADET 5 YILDIZLI OTEL BULUNMAKTADIR KONAKLIDA 1 ADET KANDİLLİ DE 1 ADET 5 YILDIZLI OTEL VARDIR ERZURUM 3 KAYAK DAĞINA SAHİPTİR.AVRUPANIN 1. DÜNYANIN 2.ATLAMA KULELERİ ERZURUMDA BULUNMAKTADIR 2011 DÜNYA ÜNİVERSİTELER ARASI KIŞ OLİMPİYATLARI ERZURUMDA YAPILMIŞTIR TÜRKİYEDE BUGÜNE KADAR SPOR VE TURİZM İÇİN EN BÜYÜK YATIRIM ERZURUM’A YAPILMIŞTIR TAM TAMINA 750.000.000 TL 2 ADET BUZ HOKEY SALONU 1 ADET BUZ PİSTİ SALONU 1 ADET CURLİNG SALONU VARDIR.EKONOMİK OLARAK SANAYİ OLARAK 1.ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNE SAHİPTİR.TABİ KİDE BU YETERLİ DEĞİLDİR AMA BURASI TURİZM ŞEHRİ SANAYİYE GEREK YOKTUR.ANTALYADA SANAYİ TESİSİ KURMAK YASAKTIR ÇÜNKÜ ORASI TURİZM ŞEHRİDİR ERZURUM’DA TURİZM ŞEHRİDİR BURYADA SANAYİ ÇOK GEREKLİ DEĞİLDİR TURİZM SAYESİNDE SANAYİDEN DAHA ÇOK GELİR SAĞLANMAKTADIR.AMA ŞU AN ERZURUM AŞKALE ÇİMENTO FABRİKASI TÜRKİYEDEKİ FABRİKALAR ARASINDA İLK 500 İÇERİSİNDE 125.SIRADADIR DOĞUNUN PARİSİ ERZURUM’DUR SÖZÜNÜ KULLANAN İLK KİŞİ İSE KAZIM KARABEKİR PAŞADIR.ATATÜRK SELANİKLİDİR AMA İLK KİMLİKLER YAPILDIĞINDA MEMLEKETİ OLARAK ERZURUM’U YAZDIRTMIŞTIR.KURTULUŞ SAVAŞININ İLK ADIMLARI ERZURUM’DA ATILMIŞTIR.ERZURUM 1993 DE BÜYÜKŞEHİR BELEDİYECİLİĞİNE GİRMİŞ OLUP ŞUAN TÜRKİYENİN EN GELİŞMİŞ 14.ŞEHRİDİR.ANKET TAMAMIYLA YANLIŞTIR.ERZURUM’UN MALATYA İLE HERHANGİ BİR YARIŞI YOKTUR ÇÜNKÜ MALATYA DAHA BÜYÜKŞEHİR BİLE OLAMAMIŞTIR.AÇIKÇASI DOĞUNUN PARİSİ ERZURUM’DUR ERZURUM OLARAK KALACAKTIR.
15 Şubat 2012 saat 21:55
TÜRKİYENİN 4.CUMHURBAŞKANI CEMAL GÜRSEL ERZURUMLU’DUR TÜRKLERİN İLK ARABASI ONUN SAYESİNDE ÜRETİLMİŞTİR ARACIN MARKASI DEVRİMDİR.CEMAL GÜRSEL’İN MAKAM ARACI OLARAK KULLANDIĞI BEYAZ DEVRİM ESKİŞEHİR MÜZESİNDE SERGİLENMEKTEDİR
20 Şubat 2012 saat 22:38
diyarbakırı gezdim diyenler dbkırın neresini gezdnz elinizden gelse dbkırı son sıraya koyarsınız bu liste yanlı faşist listesi resmen dbkır il 10 dır boş boş knmyn..
09 Mart 2012 saat 20:14
bu sıralama bizim için önemli değil neyin ne olduğunu hangi şehrin daha gelişmiş olduğunu bu ankette öğrenecek değiliz bu anketi hazrılayan kişide heralde evinde oturup kafasına göre yazmıştır…. herkesin gönlündeki birinci şehir kendi şehridir….bir diyarbakırlı olarak sizin gözünüzde son sıradada olsak bizim gönlümüzde ilk sıradayız…
12 Mart 2012 saat 18:38
BAVER ADLI KARDEŞİM BEN ERZURUM’YUM DİYARBAKIR’IN NE KADAR GELİŞMİŞ BİR ŞEHİR OLDUĞUNU ASIL YERLİ HALKININDA NE KADAR ASİL İNSANLAR OLDUĞUNUN FARKINDAYIM DOĞUDA ERZURUM GÜNEYDOĞUDA DİYARBAKIR BUNU HİÇ BİR GÜÇ DEĞİŞTİREMEZ MALATYA NE KADAR UĞRAŞSADA ERZURUM’U GEÇEMEZ ANTEP NE KADAR UĞRAŞSADA DİYARBAKIR’I GEÇEMEZ
14 Mart 2012 saat 13:41
lan konşmayn ne yanlışı doğru doğuda bşe glşmemş
16 Mart 2012 saat 02:24
imkanı olan gelip Diyarbakır ı gezsin ben Türkiye de 45 şehir gezdim Antep te yim şuanda Ama Güneydoğunun En Muhteşem şehri Diyarbakır çünkü Çarpık kentleşme yok Ama Antep te Ünaldı perilikaya Çıksorut Karşıyaka Düztepe Cumhuriyet VatanMahallesi Semtleri tamamı 2 . 3.4 katlı EVLERDEN oluşmaktadır Oysaki Diyarbakır ın sadece Benusen Mahallesi öyle GeriKALAN her yer muhteşem mimariye sahıp 10 ve 25 er kattan oluşan binalardan oluşuyor, bence Güneydoğunun sıralaması Diyarbakır Şanlıurfa Batman Gaziantep olmalı
24 Mart 2012 saat 17:09
Denizlim Yakında İlk 5′e girecek Hak Ediyorda Zaten Bizim Pamukkalemiz Yeter daha ne diyim ki ?
24 Mart 2012 saat 17:11
Ayrıca Kayseri Denizliye 1000 basar Sözünün tam tersini ben sana söylüyorum (: Hangi birini sayayım ?Sanayi mi?,Turizm mi?Eğitim mi?
07 Nisan 2012 saat 19:03
VAN Türkimizin en gelişmiş 10 ili arasına girer hem nüfusu 1.100.000 büyükşehir oluyor ama çekemiyorlar VAN erzurumdan da büyük DoĞuNuN İnCiSi VAN gölümüz yeter hepinize
07 Nisan 2012 saat 19:06
VAN a ikinci havalimanıda yapılıyor hemde uluslararası olcak çok turist geldiği için ayrıca VANı küçük bi yer olarak görmeyin öyle düşünüpte işi VAN a düşenler gelip VANIMIZIN güzelliklerini görünce ağızları açıkta kalıyor
07 Nisan 2012 saat 19:12
2012 Türkiye nufus sayımlarına göre erzurum nüfusu 780.847 VANIMIZIN ise 1.100 532 erzurum büyükşehir ama nüfusu bizden düşük bizde bu sene büyükşehir oluyoruz doğunun en büyük şehri VAN!!!!
11 Nisan 2012 saat 18:00
kocaeli 5. çok doğru ama bazı şehirlere haksızlık yapmışlar
12 Nisan 2012 saat 04:07
Bu sıralamayı kim yapmışsa resmen gozu kapali sacmalamis Gaziantep bir defa turkiyenin gelismis 6. Sehriyken siralamada 41 atmislar bu siralamayi yapanlar bi taraflarindan element uydurmuslar ayip yahu ayip dogunun parisi Gaziantep turkiyenin en gelismis 6. Sehridir acinda bakin internetten.
17 Nisan 2012 saat 01:15
Sıralama kesinlikle yanlış.İzmir’in birinci sırada olması gerçekten çok saçma.Ben Kocaeli’nde oturuyorum ve İzmir’de yaklaşık 3 yıldır okuyan bir öğrenciyim ama İzmir değil Türkiye’nin 3.büyükşehri adeta kocaman mega bir köy.455.000 nüfusu olan Buca ilçesinde bir tane otel ve bir sinema dahi bulamazsınız.Yalova’nın 12.000 ilçe nüfusu olan bir yerinde beş yıldızlı bir otel bulabilirken,Buca’da bulmanız mümkün değil.İli Aydın dışında başka bir ile bağlayan bir otoyolu bile yok.Belediyecilik sıfır,yollar kesinlikle hiç bir arabanın dayanamayacağı cinsten.Birde kendilerini İstanbul ile kıyaslarlar.Kesinlikle imkansız, İstanbul başlı başına koca bir Ege Bölgesi’ni tükürüğünde boğar,İzmir de ne!Kocaeli ise İstanbul ile birleşmiş adeta İstanbul’un herhangi bir ilçesi kadar İstanbul’a yakın ve ulaşılabilir.Nüfus yoğunluğu bakımından İstanbul birinci,Kocaeli ise ikinci sıradadır.Ayrıca Kocaeli,Türkiye sanayisinin %70′ini barındıran bir ildir.Kocaeli, ülke imalat sanayinde en gelişmiş 1.inci şehirdir.Birçok büyük firmanın fabrikaları, bu şehirde bulunmaktadır.Kocaeli ekonomisinin tamamına yakını sanayiye dayalıdır.İstanbul gibi büyük bir ticaret merkezine yakın bir konumda olup, transit karayolu taşımacılığına imkân vermektedir.5 devlet limanı, 43 özel iskele ile deniz yolu taşımacılığında önemli bir yere sahiptir.Kayıtlı pasif 1.640.000 nüfusu vardır ve günlük dinamik nüfusu 2.000.000′a yakın bir şehirdir.Kocaeli için 5. sıra doğru bir sıralama ama İstanbul ve İzmir için kesinlikle yanlış bir sıralamadır.İstanbul’un birinci İzmir’in ise 10 un sonrasında bir sırada olması gerekir.
24 Nisan 2012 saat 17:58
VAN’IN NÜFUSU DAHA FAZLA OLABİLİR AMMA VE LAKİN ERZURUM’DA 2 TANE ÜNİVERSİTE VARDIR ERZURUM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ VE ERZURUM ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’DİR ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ KAMPUS OLARAK TÜRKİYEDE 3.BÜYÜK KAMPUSTÜR..GELİŞMİŞLİK OLARAK İSE 2009′DA 9.SIRADAYKEN 2011 VERİLERİNE GÖRE 7.SIRADA’DIR…SAĞLIKTA İSE ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ DOĞU ANADOLU VE KUZEYDOĞU YANİ ARTVİN RİZE TRABZON GÜMÜŞHANE BU ŞEHİRLERE HİZMET VERMEKTEDİR…ŞU ANDA YAPIMINA BAŞLANMIŞ OLAN ERZURUM KAMPÜS HASTANESİ SAYESİNDE TÜRKİYENİN İLK KAMPUS HASTANESİ ERZURUM’A KURULMUŞ OLACAKTIR.BELEDİYEMİZİN ÇALIŞMALARI SAYESİNDE SAYIN ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANIMIZ AHMET KÜÇÜKLER TÜRKİYE’DE EN ÇOK ÇALIŞAN BAŞKANLAR ARASINDA 2.OLMUŞTUR….ERZURUM TURİZM KONUSUNDA KENDİSİNİ ZATEN İSPATLAMIŞ OLUP CUMHURİYET DÖNEMİ BOYUNCA 2 TANE DEVLET ADAMI YETİŞTİRMİŞTİR…1-)MUSTAFA KEMAL ATATÜRK 2-)4.CUMHURBAŞKANI CEMAL GÜRSEL…..ATATÜRK ERZURUM’LUDUR ÇÜNKÜ TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLK KİMLİKLERİ KULLANDIĞI ZAMAN KİMLİK GÖREVLİSİ ATATÜRK’ÜN MEMLEKETİ OLARAK SELANİK YAZMIŞTIR..BUNUN ÜZERİNE ATATÜRK KİMLİĞİ YIRTARAK KİMLİK GÖREVLİSİNE SİNİRLENMİŞTİR..BUNUN ÜZERİNE KİMLİK GÖREVLİSİ ATATÜRK’ÜN NEDEN SİNİRLENDİĞİNİ SORUNCA ATATÜRK:SELANİK ARTIK TÜRKİYE’NİN DEĞİLDİR YUNANLARA AİTTİR BEN MEMLEKET OLARAK SELANİK YAZDIRTMAM…BUNUN ÜZERİNE KİMLİK GÖREVLİSİ O ZAMAN NE YAZALIM PAŞAM DEDİĞİNDE ATATÜRK:::NEDEN ERZURUM OLMASIN DİYEREKTEN ERZURUM’LU OLMUŞTUR….KAZIM KARABEKİR PAŞA’DA ERZURUM’LUDUR SAĞLIK BAKANI RECEP AKDAP MİLLİ EĞİTİM BAKANI ÖMER DİNÇER VE İÇİŞLERİ BAKANI İDRİS NAİM ŞAHİN ERZURUM’LUDUR ERZURUM DOĞU’DA OLMASINA RAĞMEN VATANINI ÇOK SEVEN İNSANLARA SAHİP ENDER ŞEHİRLERDENDİR….ERZURUM MİLLİYETÇİLİĞİN BAŞKALESİ ŞEHİRDİR…BU SÖZ ÜLKÜCÜLER ADLI FİLM’DEDE GEÇMEKTEDİR… ::::::DEVAMI GELECEK::::::